Hayatımız boyunca birçok farklı alanda pek çok ürün satıl almışızdır. Bu ürünleri alırken istediğimiz teknik özelliklerinin yanında sorulması gereken ve mutlaka satıcı tarafından imzalanması gereken en önemli belge şüphesiz garanti belgesidir. Bu belge imalatçı, üretici veya satıcı ile ürün satın alan kişilerin bilgisi dâhilinde olması gereken bir belgedir.
Garanti Belgesi satın alınan bir ürünün kullanıcı hatasından kaynaklanmayan herhangi bir sorun ortaya çıktığında ürünün değiştirilmesi, tamir edilmesi, aradaki fark verilerek bir üst model ile takas edilmesi, ürünün iadesi veya ürün bedelinde indirim sağlanmasının gerekliliklerini taahhüt eden satıcı ile alıcı arasındaki yükümlülükleri gösteren bir belge özelliği taşır.
Garanti Belgesi satın alınan ürün veya hizmetin teslim edildiği gün ve tarihten itibaren başlar ve kanunlarca belirlenen asgari en az 2 yıl olarak belirlenir. Tabi ki satın aldığınız ürün ve hizmetin marka ve modeline göre de değişiklik gösterir. Bakanlık tarafından belirlenen bazı özel durumlar vardır. Bu durumlara örnek vermek gerekirse arızalanan malın tamirde geçen süresi garanti kapsamından sayılmaz. Çünkü ürün bu zaman zarfında kullanılmaması gerekçe gösterilir. Biri ürünün maksimum tamir süresi 30 iş günü kanunlarca belirlenmiştir. Bu sürede tamir olmayan ürünler satıcı tarafından mağduriyeti karşılamak zorundadır. Veya ürün tamir edilinceye kadar tüketiciyi mağdur etmemek açısından benzer özelliklere sahip bir ürün tahsis etmesi gerekir. Satıcı garanti dışı durumları tüketiciye bildirmekle yükümlüdür.Daha fazla bilgi için lütfen sitemizden ulaşınız
www.garantibelgesi.web.tr