Bu etkinlikte öğrenciler,deneme ve araştırmalar yoluyla düşüncelerini uyararak zihinlerinde tasarladıklarını gerçekleştirirler. Bu amaçla değişkenliği olmayan temel biçimleri bir malzemeye uygulayarak bir birim elde ederler. Tekrar sistematiği içinde bir düzene gidilir. Öğrenciler değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım) oluştururlar.
KAZANIMLAR ETKİNLİK (bireysel) AÇIKLAMALAR
1.Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder.
2.Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olamayan biçimlerin uygunluğunu sorgular.
3.Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir.
4.Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener.
5.Çoğalma imkânı olan birimi elde eder.
6.Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir.
7.Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur.
8.Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder.
9.Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır.
10.Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder.
11.Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır.
Birimden Bütüne
Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır.
Ortaya çıkan ürünler 8. sınıfta yapılacak etkinliğe alt yapı oluşturması amacıyla kullanmak üzere fotoğraflanır ya da saklanır.
Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir.
Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer olarak kabul edilir. Olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez.
Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrenciler farklı çalışmalara yönlendirilir.
Matematik Dersi Öğretim Programı “Geometri” Öğrenme Alanı
Düzen